Pirkanmaa Kokoomusnaiset vaatii perhevapaiden jakamista nykyistä tasaisemmin kummankin vanhemman kesken. Perhevapaiden jakaminen tekisi työelämästä nykyistä tasa-arvoisemman, kun perhevapaista aiheutuvat kustannukset jakaantuisivat tasaisemmin molempien vanhempien työantajien kesken. Tämä lisäisi naisvaltaisten alojen ja yritysten kilpailukykyä ja tekisi naisten asemasta työelämässä entistä tasa-arvoisemman.
Pirkanmaan Kokoomuksen syyskokous 8.12. keräsi yli sataviisikymmentä kokoomusaktiivia ympäri Pirkanmaata Ravintola Ziberiaan, Tampereelle.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittää, että tamperelainen kansanedustaja, YTM Sofia Vikman valittaisiin Pirkanmaan Kokoomuksen puheenjohtajaksi. Valintakokous pidetään 8.12.
Pirkanmaan Kokoomukselle valitaan puheenjohtaja 8.12.2011 syyspiirikokouksessa. Ruotulan Kokoomusnaiset esittää, että Pirkanmaan Kokoomukselle valitaan avoimen keskustelun ja tasapuolisen vaihtoehtojen selvittelyn jälkeen puheenjohtajaksi ensimmäistä kertaa nainen tuomaan järjestöön uutta näkemystä ja tuoretta tekemistä.
Naisjärjestöt yhteistyössä ry:n (NYTKIS) syyskokous vaatii toimia iäkkäiden naisten köyhyyden korjaamiseen ja palveluiden turvaamiseen.
Kokoomuksen mikkeliläinen kansanedustaja ja Kokoomuksen Naisten Liiton varapuheenjohtaja Lenita Toivakka avasi liiton ja Kaakkois-Suomen Kokoomusnaisten yhteisen perusturva-seminaarin Kouvolassa la 26.11. Puheessaan Toivakka painotti, että hankalasta taloustilanteesta huolimatta, kaikista huolehditaan.
Tamperelainen fysioterapeutti Minna Talonen jatkaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtajana. Asiasta päätti Lempäälässä kokoontunut yhdistyksen syyskokous.
Varhaiskasvatuksessa on käytössä erittäin hyvä yhteistyömalli päivähoidon ja kodin välillä: kasvatuskumppanuus. Kasvatuskumppanuudella tarkoitetaan vanhempien ja päivähoidon henkilöstön tietoista sitoutumista toimimaan yhdessä lasten kasvun, kehityksen ja oppimisen tukemisessa. Tätä kautta on mahdollista tukea lapsen kokonaisvaltaista kehittymistä turvallisten aikuisten kanssa ja myös havaita ajoissa lapsen hyvinvoinnissa tapahtuvia poikkeamia.
Kokoomuksen Naisten Liiton edustajakokous valitsi mikkeliläisen kansanedustaja Lenita Toivakan liiton puheenjohtajaksi vuosille 2012-2013. Toivakka on toisen kauden kansanedustaja ja Kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja. Hän on kuluneen kahden vuoden aikana toiminut Kokoomusnaisten varapuheenjohtajana.
Kokoomusnaisten edustajakokous haluaa perusturvaan lisää kannustavuutta. Työnteon, opiskelun ja yrittämisen tulee aina olla joutenoloa kannattavampaa.Parasta perusturvaa suomalaisille on kehittää työelämää niin, että työtä on tarjolla. Lyhytkestoisenkin työn vastaanottamista tulee helpottaa ja sen on oltava kannattavaa.