Pirkanmaan Kokoomukselle valitaan puheenjohtaja 8.12.2011 syyspiirikokouksessa. Ruotulan Kokoomusnaiset esittää, että Pirkanmaan Kokoomukselle valitaan avoimen keskustelun ja tasapuolisen vaihtoehtojen selvittelyn jälkeen puheenjohtajaksi ensimmäistä kertaa nainen tuomaan järjestöön uutta näkemystä ja tuoretta tekemistä.
Naisjärjestöt yhteistyössä ry:n (NYTKIS) syyskokous vaatii toimia iäkkäiden naisten köyhyyden korjaamiseen ja palveluiden turvaamiseen.
Kokoomuksen mikkeliläinen kansanedustaja ja Kokoomuksen Naisten Liiton varapuheenjohtaja Lenita Toivakka avasi liiton ja Kaakkois-Suomen Kokoomusnaisten yhteisen perusturva-seminaarin Kouvolassa la 26.11. Puheessaan Toivakka painotti, että hankalasta taloustilanteesta huolimatta, kaikista huolehditaan.
Tamperelainen fysioterapeutti Minna Talonen jatkaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtajana. Asiasta päätti Lempäälässä kokoontunut yhdistyksen syyskokous.
Varhaiskasvatuksessa on käytössä erittäin hyvä yhteistyömalli päivähoidon ja kodin välillä: kasvatuskumppanuus. Kasvatuskumppanuudella tarkoitetaan vanhempien ja päivähoidon henkilöstön tietoista sitoutumista toimimaan yhdessä lasten kasvun, kehityksen ja oppimisen tukemisessa. Tätä kautta on mahdollista tukea lapsen kokonaisvaltaista kehittymistä turvallisten aikuisten kanssa ja myös havaita ajoissa lapsen hyvinvoinnissa tapahtuvia poikkeamia.
Kokoomuksen Naisten Liiton edustajakokous valitsi mikkeliläisen kansanedustaja Lenita Toivakan liiton puheenjohtajaksi vuosille 2012-2013. Toivakka on toisen kauden kansanedustaja ja Kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja. Hän on kuluneen kahden vuoden aikana toiminut Kokoomusnaisten varapuheenjohtajana.
Kokoomusnaisten edustajakokous haluaa perusturvaan lisää kannustavuutta. Työnteon, opiskelun ja yrittämisen tulee aina olla joutenoloa kannattavampaa.Parasta perusturvaa suomalaisille on kehittää työelämää niin, että työtä on tarjolla. Lyhytkestoisenkin työn vastaanottamista tulee helpottaa ja sen on oltava kannattavaa.
Kokoomusnaisten puheenjohtaja Henna Virkkunen toteaa, että kiintiöillä on edelleen perusteltu paikkansa luottamuspaikkajakoa ohjaavana normina, jolla turvataan tasapuolisesti naisten ja miesten osallistumisen mahdollisuudet yhteisten asoiden hoitamiseen. Kokoomusnuoret vaati eilen sukupuolikiintiöistä luopumista omassa tiedotteessaan.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittävät kansanedustaja Sofia Vikmania Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtajaksi. Vikman on kansanedustaja, Tampereen kaupunginvaltuutettu ja koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri. Kevään 2011 eduskuntavaaleissa hänet valittiin yli 8000 äänellä eduskuntaan Pirkanmaan Kokoomuksen ääniharavana.
Kuntauudistus puhuttaa nyt niin kaupunkikeskuksissa kuin syrjäseuduillakin. Mediat julkaisevat erilaisia kuntakarttoja ja ”varmoja tietoja” siitä, kuinka monta kuntaa on suunnitteilla. Pirkanmaan Kokoomusnaiset ry. toteaa, että nyt on syytä tarkastella asiaa rauhallisesti ja kokonaisvaltaisesti, panna jäitä hattuun, ylikuumenemisen välttämiseksi.