Kokoomusnaisten puheenjohtaja Henna Virkkunen toteaa, että kiintiöillä on edelleen perusteltu paikkansa luottamuspaikkajakoa ohjaavana normina, jolla turvataan tasapuolisesti naisten ja miesten osallistumisen mahdollisuudet yhteisten asoiden hoitamiseen. Kokoomusnuoret vaati eilen sukupuolikiintiöistä luopumista omassa tiedotteessaan.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittävät kansanedustaja Sofia Vikmania Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtajaksi. Vikman on kansanedustaja, Tampereen kaupunginvaltuutettu ja koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri. Kevään 2011 eduskuntavaaleissa hänet valittiin yli 8000 äänellä eduskuntaan Pirkanmaan Kokoomuksen ääniharavana.
Kuntauudistus puhuttaa nyt niin kaupunkikeskuksissa kuin syrjäseuduillakin. Mediat julkaisevat erilaisia kuntakarttoja ja ”varmoja tietoja” siitä, kuinka monta kuntaa on suunnitteilla. Pirkanmaan Kokoomusnaiset ry. toteaa, että nyt on syytä tarkastella asiaa rauhallisesti ja kokonaisvaltaisesti, panna jäitä hattuun, ylikuumenemisen välttämiseksi.
Nykyinen talouskasvu tuskin riittää kattamaan taloutemme vajetta. Kuilua pitää täyttää elinkeinoelämän tuomilla varoilla ja samalla pienentää alijäämää tuottavan julkisen sektorin osuutta kansantaloudesta. Yritysten tuottamat palvelut eivät ole itseisarvo, mutta kuntaorganisaatiokaan ei ole todistanut olevansa paras ja tehokkain palvelujen tuottaja. Siksi tarvitaan muitakin palveluntuottajia.
Kokoomusnaisten liittohallitus valitsi lauantaina tamperelaisen, teologian kandidaatti Jenny Nymanin Kokoomusnaisten vs. pääsihteeriksi. Nyman aloittaa tehtävässään 17.10.2011 nykyisen pääsihteerin jäädessä toimivapaalle. Liittohallitus arvosti erityisesti Nymanin vahvaa kokemusta kokoomuksen järjestötoiminnasta, vaalityöstä sekä tuntemusta tasa-arvoasioista.
Tampereen kaupunkiseudun ehdotus ”Seudulliset periaatteet yhdyskuntarakenteen hajautumisen ehkäisemiseksi” on kaupunkiseudun kuntapäättäjillä lausuntokierroksella. Ehdotus on herättänyt paljon keskustelua ja on tutustumisen arvoinen. Nyt on vaikuttamisen aika!
Kokoomusnaisten puheenjohtaja Henna Virkkunen tuomitsee Kokoomusnuorten kannanoton positiivisen erityiskohtelun lopettamisesta Suomessa.
Nasy - Naiset Yhdessä ry piti vuosikokouksensa 20.3. Mikkelissa. Kokouksessa valittiin muun muassa hallitus.
Kokoomusnaiset vaativat, että seuraava hallitus on valmis tekemään hartiavoimin töitä tasa-arvon eteen. ”Pienellä maalla, kuten Suomella, ei ole varaa jättää yhtään osaajaa tai lahjakkuutta syrjäytymisen, lasikattojen tai ennakkoluulojen alle. Naisten ja miesten tietoa, taitoa ja kokemusta on arvostettava samalla tavalla”, Kokoomusnaisten puheenjohtaja Henna Virkkunen sanoo.