Nykyinen talouskasvu tuskin riittää kattamaan taloutemme vajetta. Kuilua pitää täyttää elinkeinoelämän tuomilla varoilla ja samalla pienentää alijäämää tuottavan julkisen sektorin osuutta kansantaloudesta. Yritysten tuottamat palvelut eivät ole itseisarvo, mutta kuntaorganisaatiokaan ei ole todistanut olevansa paras ja tehokkain palvelujen tuottaja. Siksi tarvitaan muitakin palveluntuottajia.
Kokoomusnaisten liittohallitus valitsi lauantaina tamperelaisen, teologian kandidaatti Jenny Nymanin Kokoomusnaisten vs. pääsihteeriksi. Nyman aloittaa tehtävässään 17.10.2011 nykyisen pääsihteerin jäädessä toimivapaalle. Liittohallitus arvosti erityisesti Nymanin vahvaa kokemusta kokoomuksen järjestötoiminnasta, vaalityöstä sekä tuntemusta tasa-arvoasioista.
Tampereen kaupunkiseudun ehdotus ”Seudulliset periaatteet yhdyskuntarakenteen hajautumisen ehkäisemiseksi” on kaupunkiseudun kuntapäättäjillä lausuntokierroksella. Ehdotus on herättänyt paljon keskustelua ja on tutustumisen arvoinen. Nyt on vaikuttamisen aika!
Kokoomusnaisten puheenjohtaja Henna Virkkunen tuomitsee Kokoomusnuorten kannanoton positiivisen erityiskohtelun lopettamisesta Suomessa.
Nasy - Naiset Yhdessä ry piti vuosikokouksensa 20.3. Mikkelissa. Kokouksessa valittiin muun muassa hallitus.
Kokoomusnaiset vaativat, että seuraava hallitus on valmis tekemään hartiavoimin töitä tasa-arvon eteen. ”Pienellä maalla, kuten Suomella, ei ole varaa jättää yhtään osaajaa tai lahjakkuutta syrjäytymisen, lasikattojen tai ennakkoluulojen alle. Naisten ja miesten tietoa, taitoa ja kokemusta on arvostettava samalla tavalla”, Kokoomusnaisten puheenjohtaja Henna Virkkunen sanoo.
Puhdas luonto sekä kirkkaat vesistöt ja järvet ovat mittaamattoman arvokkaita Suomelle. Tämän perinnön säilyttäminen puhtaana jälkipolville vaatii nyt tahtoa ja tekoja. Vesistöjen ja Itämeren kuormitusta on merkittävästi alennettu, mutta työtä riittää edelleen. Kokoomusnaiset vaativat, että ympäristötukijärjestelmästä on tehtävä tehokkaampi, tilakohtaiseen neuvontaan on panostettava ja asutuksen kuormitusta on vähennettävä.
Yli 30 suomalaista nais-, opiskelija- ja työntekijäjärjestöä sekä tasa-arvoasiain neuvottelukunta vaatii vanhempainvapaajärjestelmän uusimista 6+6+6-mallin mukaisesti ja vanhempainvapaista johtuvien kustannusten jakamista.
Vanhemmuuden, perhevapaiden ja sairausajan kustannukset jakautuvat epätasa-arvoisesti eri työnantajien, toimialojen ja työntekijäryhmien välillä. Sinänsä hyvää tarkoittava, työntekijöiden hyvinvointia ja työelämän toimivuutta parantava lainsäädäntömme aiheuttaa nyt naisvaltaisille aloille ”äitiriskin”, joka on epäoikeudenmukainen ja kohtuuton.