Lämmin kiitos kaikille Sauli Niinistön vaalityöhön osallistuneille!
Vanha suomalainen sanonta toteaa, että vaatimattomuus on hyve. Vaalikampanjoinnissa liika vaatimattomuus voi kuitenkin jättää tärkeitä asioita kertomatta.
Kokoomusnaisten puheenjohtaja Lenita Toivakka kiittelee armeijan aloittamaa perheväkivallan vastaista koulutusta varusmiehille. Nuoret miehet ovat avainasemassa naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämisessa ja mahdollisesti jo kotona opittujen väkivaltaisten mallien periytymisen ehkäisemisessä. Yli 70 % ikäluokasta suorittaa varusmiespalveluksen, joten koululaitoksen jälkeen puolustusvoimat tavoittaa suurimman osan ikäluokan miehistä. Toivakka uskoo, että koulutuksen avulla voidaan vähentää merkittävästi erityisesti naisiin kohdistuvaa väkivaltaa.
Kokoomusnaiset pitää Sauli Niinistöä parhaana mahdollisena presidenttinä Suomelle, koska Sauli elää niin kuin opettaa. Hän on aidosti ja pitkään on kantanut huolta erityisesti perheiden hyvinvoinnista sekä lasten ja nuorten syrjäytymisestä. Hän itse osallistuu syrjäytymisen ehkäisyyn Tukikummien kautta, joka tukee syrjäytymisvaarassa olevien nuorten opiskelu- ja harrastusmahdollisuuksia.
Pirkanmaa Kokoomusnaiset vaatii perhevapaiden jakamista nykyistä tasaisemmin kummankin vanhemman kesken. Perhevapaiden jakaminen tekisi työelämästä nykyistä tasa-arvoisemman, kun perhevapaista aiheutuvat kustannukset jakaantuisivat tasaisemmin molempien vanhempien työantajien kesken. Tämä lisäisi naisvaltaisten alojen ja yritysten kilpailukykyä ja tekisi naisten asemasta työelämässä entistä tasa-arvoisemman.
Pirkanmaan Kokoomuksen syyskokous 8.12. keräsi yli sataviisikymmentä kokoomusaktiivia ympäri Pirkanmaata Ravintola Ziberiaan, Tampereelle.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittää, että tamperelainen kansanedustaja, YTM Sofia Vikman valittaisiin Pirkanmaan Kokoomuksen puheenjohtajaksi. Valintakokous pidetään 8.12.
Pirkanmaan Kokoomukselle valitaan puheenjohtaja 8.12.2011 syyspiirikokouksessa. Ruotulan Kokoomusnaiset esittää, että Pirkanmaan Kokoomukselle valitaan avoimen keskustelun ja tasapuolisen vaihtoehtojen selvittelyn jälkeen puheenjohtajaksi ensimmäistä kertaa nainen tuomaan järjestöön uutta näkemystä ja tuoretta tekemistä.
Naisjärjestöt yhteistyössä ry:n (NYTKIS) syyskokous vaatii toimia iäkkäiden naisten köyhyyden korjaamiseen ja palveluiden turvaamiseen.
Kokoomuksen mikkeliläinen kansanedustaja ja Kokoomuksen Naisten Liiton varapuheenjohtaja Lenita Toivakka avasi liiton ja Kaakkois-Suomen Kokoomusnaisten yhteisen perusturva-seminaarin Kouvolassa la 26.11. Puheessaan Toivakka painotti, että hankalasta taloustilanteesta huolimatta, kaikista huolehditaan.