Toimittuaan aktiivisesti 65 vuotta Pirkanmaan Kokoomusnaiset haluaa muistuttaa, että vaikka naistenasema Suomessa on hyvä, ei ”ruususen uneen” ole syytä tuudittautua.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset juhlii 65. toimintavuottaan järjestötyön merkeissä syyskokouksessa ke 19.11. klo 18 Tampereella, Ravintola Violassa (Juhlatalonkatu 4). Kakkukahvitarjoilu klo 17 alkaen. Kokoukseen ovat kaikki jäsenet lämpimästi tervetulleita!
Sote-uudistusta ohjaava lakiesitys on paraikaa lausuntokierroksella kunnissa. Lausuntoaikaa on lokakuun puoliväliin saakka. Vaikuttaa todennäköiseltä, että lain voimaantulo tulee viivästymään yli ensi kevään vaalien. Pirkanmaan Kokoomusnaiset muistuttaa, että viivästyksestä tulisikin nyt ottaa kaikki irti ja tarkastella asiaa eri näkökulmista, myös asiakkaan kannalta.
Työttömyys koskettaa Suomessa jo noin miljoonaa ihmistä suoraan tai epäsuorasti, työttömiä työnhakijoita on 350 000. Maa on ajautunut massatyöttömyyteen, joka on poikkeuksellisesti sekä rakenteellista että taloussuhdanteiden aiheuttamaa. Vaikka julkisessa keskustelussa työttömistä usein puhutaankin yhtenä homogeenisena ryhmänä, jokaiselle heistä tilanne on omakohtainen ja yksilöllinen. Seuraukset näkyvät jo paikkakuntakohtaisestikin kasvavina ongelmina.
Kokoomuksen puheenjohtajakisaan on ilmoittautunut kolme erinomaista ehdokasta. Jokaisella heistä on hallituskokemusta ministerinä sekä vahvaa kokemusta eduskuntatyöstä, mutta Paula Risikko erottautuu muista ehdokkaista.