Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka on tyrmistynyt ajatuksesta tuoda lasten kauneuskilpailut Suomeen. Toivakan mukaan on suorastaan kuvottavaa altistaa lapset eräänlaiselle hyväksikäytölle aikuisten viihdemaailmassa, joka voi vaarantaa lapsen normaalin kehityksen. Toivakan mielestä lasten tulee saada olla lapsia mahdollisimman pitkään ilman aikuisten luomia ulkonäkö- ja menestymispaineita. Toivakka pitää sietämättömänä kisojen perustelemista sillä, että tytöillä on joka tapauksessa ulkonäköpaineita.
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka haluaa jokaiseen kuntaan lähisuhdeväkivallan vastaisen toimintaohjelman. Toivakka muistuttaa, että lähisuhdeväkivalta on kansanterveydellinen, sosiaalinen ja inhimillinen ongelma Suomessa, johon uhrien on vaikea saada apua. Tutkimuksen mukaan joka viides parisuhteessa elävä nainen on kokenut väkivaltaa oman puolisonsa taholta.
”On vaikeata olla nainen – täytyy ajatella kuin mies, käyttäytyä kuin hieno nainen, näyttää nuorelta tytöltä, tehdä työtä kuin hevonen ja syödä kuin varpunen”
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka pitää sukupuolikiintiöitä edelleen ajankohtaisina kunnallisissa luottamustehtävissä. Vaikka Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista, sukupuolten välisessä tasa-arvossa on edelleen paljon epäkohtia.
Suomalaisia on järkyttänyt jälleen yksi perhesurma, kun tuttavien keskuudessa hyvin toimeentulevaksi ja onnelliseksi luokiteltu nelihenkinen perhe kohtasi loppunsa perheen sisäisen väkivallan seurauksena viime viikonloppuna Helsingissä. Aiemmin perhesurmia on pidetty Suomessa kansainvälisesti vertaillen harvinaisina, mutta viimeksi kuluneen vuoden aikana niitä on tapahtunut yhteensä jo seitsemän. "Lista on synkkää luettavaa ja jo yksikin näin traagisesti menetetty perhe on liikaa" jyrähtää Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Talonen.
Kokoomuksen Naisten Liitto ry esittää hallinto- ja kuntaministeri, filosofian lisensiaatti Henna Virkkusen valintaa Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi.
Kokoomusnaisten liittokokouksen mielestä on korkea aika laittaa nuorten naisten perusteettomille pätkätöille piste. Nuorilla naisilla on miehiä suurempi riski ajautua erityisesti työuran alkuvaiheessa pätkätöihin, sillä työnantajat joutuvat usein tekemään kulisseissa riskiarviointeja nuorten naisten kohdalla mahdollisen perheen perustamisen vuoksi. On todettu, että pätkätöitä tekevät naiset hankkivat vähemmän lapsia ja ovat joutuneet lykkäämään lasten hankintaa sekä hankkivat toivomaansa vähemmän lapsia.
Vuosi 2012 on Euroopassa aktiivisen ikääntymisen ja sukupolvien välisen solidaarisuuden teemavuosi. Onkin jo aika nostaa tärkein työurien pidentämisen este esille, toteaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Talonen. Ongelma ei kohtaa vain ikääntyviä vaan myös nuoret ja aktiivi-ikäiset ovat usein ”väärän ikäisiä”. Erityisesti tämä koskee naisia. Nuori nainen ei ole uskottava. Ruuhkavuosina taas perhe on rasite tai uhka. Ja vanhuus yllättää jo vaihdevuosi-ikäisen. Tytöttelystä tai mummottelusta ei saa loukkaantua.