Kansallisen Kokoomuksen listoilta lähtee kunnallisvaalipaikkaa tavoittelemaan 6900 ehdokasta. Kokoomus on edelleenkin kaupungeissa erittäin vahva. Kokoomus jätti täydet ehdokaslistat 20 suurimmasta kaupungista 16 kaupungissa. Uusia kaupunkeja, joissa ehdokkaita on täysi määrä, ovat muun muassa Mikkeli ja Lappeenranta.
Kuntavaaliehdokkaiden hankinta on parhaillaan loppukirissä. Jokainen kunta odottaa saavansa innokkaita, päteviä, kokeneita ja aikaansaavia ehdokkaita, joista voidaan valita parhaat oman kunnan kehitystä vauhdittamaan.
NaisPark - HydePark Tampereen Keskustorilla Raatihuoneen edessä
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka on tyrmistynyt ajatuksesta tuoda lasten kauneuskilpailut Suomeen. Toivakan mukaan on suorastaan kuvottavaa altistaa lapset eräänlaiselle hyväksikäytölle aikuisten viihdemaailmassa, joka voi vaarantaa lapsen normaalin kehityksen. Toivakan mielestä lasten tulee saada olla lapsia mahdollisimman pitkään ilman aikuisten luomia ulkonäkö- ja menestymispaineita. Toivakka pitää sietämättömänä kisojen perustelemista sillä, että tytöillä on joka tapauksessa ulkonäköpaineita.
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka haluaa jokaiseen kuntaan lähisuhdeväkivallan vastaisen toimintaohjelman. Toivakka muistuttaa, että lähisuhdeväkivalta on kansanterveydellinen, sosiaalinen ja inhimillinen ongelma Suomessa, johon uhrien on vaikea saada apua. Tutkimuksen mukaan joka viides parisuhteessa elävä nainen on kokenut väkivaltaa oman puolisonsa taholta.
”On vaikeata olla nainen – täytyy ajatella kuin mies, käyttäytyä kuin hieno nainen, näyttää nuorelta tytöltä, tehdä työtä kuin hevonen ja syödä kuin varpunen”
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka pitää sukupuolikiintiöitä edelleen ajankohtaisina kunnallisissa luottamustehtävissä. Vaikka Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista, sukupuolten välisessä tasa-arvossa on edelleen paljon epäkohtia.
Suomalaisia on järkyttänyt jälleen yksi perhesurma, kun tuttavien keskuudessa hyvin toimeentulevaksi ja onnelliseksi luokiteltu nelihenkinen perhe kohtasi loppunsa perheen sisäisen väkivallan seurauksena viime viikonloppuna Helsingissä. Aiemmin perhesurmia on pidetty Suomessa kansainvälisesti vertaillen harvinaisina, mutta viimeksi kuluneen vuoden aikana niitä on tapahtunut yhteensä jo seitsemän. "Lista on synkkää luettavaa ja jo yksikin näin traagisesti menetetty perhe on liikaa" jyrähtää Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Talonen.
Kokoomuksen Naisten Liitto ry esittää hallinto- ja kuntaministeri, filosofian lisensiaatti Henna Virkkusen valintaa Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi.