Kunnat ovat suuria työllistäjiä. Noin joka viides suomalainen työskenteleekin kunta-alalla. Vuonna 2012 Suomen kunnissa on noin 440 000 työntekijää, ja näistä yksistään Tampereen kaupungin palveluksessa 13 500.
Miten kirjoitetaan naseva ja helposti julkaistavissa oleva mielipidekirjoitus? Tai luettava nettikirjoitus? Tarjolla ilmaista näkyvyyttä ehdokkaille.
Tampereen Kokoomuksen Naiset ry juhlii 75-vuotisjuhliaan Tampereen Suomalaisella Klubilla (Puutarhakatu 13) sunnuntaina 7.10. klo 14.00.
Ruotulan Kokoomusnaiset järjestää NAISTENILLAN 27.9. klo 17 - 19 Cafe Linkosuon Kuparisalissa, Näsilinnankatu 26.
Kansallisen Kokoomuksen listoilta lähtee kunnallisvaalipaikkaa tavoittelemaan 6900 ehdokasta. Kokoomus on edelleenkin kaupungeissa erittäin vahva. Kokoomus jätti täydet ehdokaslistat 20 suurimmasta kaupungista 16 kaupungissa. Uusia kaupunkeja, joissa ehdokkaita on täysi määrä, ovat muun muassa Mikkeli ja Lappeenranta.
Kuntavaaliehdokkaiden hankinta on parhaillaan loppukirissä. Jokainen kunta odottaa saavansa innokkaita, päteviä, kokeneita ja aikaansaavia ehdokkaita, joista voidaan valita parhaat oman kunnan kehitystä vauhdittamaan.
NaisPark - HydePark Tampereen Keskustorilla Raatihuoneen edessä
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka on tyrmistynyt ajatuksesta tuoda lasten kauneuskilpailut Suomeen. Toivakan mukaan on suorastaan kuvottavaa altistaa lapset eräänlaiselle hyväksikäytölle aikuisten viihdemaailmassa, joka voi vaarantaa lapsen normaalin kehityksen. Toivakan mielestä lasten tulee saada olla lapsia mahdollisimman pitkään ilman aikuisten luomia ulkonäkö- ja menestymispaineita. Toivakka pitää sietämättömänä kisojen perustelemista sillä, että tytöillä on joka tapauksessa ulkonäköpaineita.
Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka haluaa jokaiseen kuntaan lähisuhdeväkivallan vastaisen toimintaohjelman. Toivakka muistuttaa, että lähisuhdeväkivalta on kansanterveydellinen, sosiaalinen ja inhimillinen ongelma Suomessa, johon uhrien on vaikea saada apua. Tutkimuksen mukaan joka viides parisuhteessa elävä nainen on kokenut väkivaltaa oman puolisonsa taholta.