Valtioneuvoston talousarvioesitys vuodelle 2016 esittää nais- ja neuvontajärjestöjen valtionapuun 14 prosentin leikkausta. Lisäksi eduskunnalta vuosittain saatu lisärahoitus on aiemmin leikattu pois valtiovarainministeriön budjettiesityksestä. Taloudellisesti poikkeuksellisena aikana naisjärjestöjen osaamista ja ääntä tarvitaan yhteiskunnassa, sillä vaarana on, että leikkaukset johtavat tasa-arvotilanteen taantumiseen.
Suomessa kulttuuriperinteet ja -perintö elävät vahvana. Kulttuuripolitiikan tulee mahdollistaa erilaisten kulttuuritapahtumien ja -elämysten tarjoaminen mahdollisimman monelle. Erityisesti on panostettava lapsiin ja nuoriin, joissa on kulttuurin tulevaisuus. Kaikilla tulee olla mahdollisuus tehdä löytöretkiä kulttuurin maailmaan varhaiskasvatuksesta ja peruskoulusta lähtien. Kokoomus on ollut tukemassa peruskoulun tuntijakouudistuksen yhteydessä taito- ja taideaineiden osuuden lisäämistä opetuksessa. Tämä on ollut pitkäaikainen tavoitteemme. Näin jokaisella lapsella on hänen taustastaan tai lähtökohdistaan riippumatta oikeus ja mahdollisuus etsiä sekä kehittää omia kulttuurisia vahvuuksiaan.
Pirkanmaan Kokoomusnaisten valitsi syyskokouksessaan 24.11. piirihallituksen vuodelle 2016. Puheenjohtajana jatkaa Minna Mustakallio-Sorvari Ylöjärven Kokoomusnaisista. Varapuheenjohtaja valittiin nyt sääntömuutoksen jälkeen ensi kertaa piirikokouksessa. Valituksi tuli Sari Strömsholm Lempäälän Kokoomusnaisista.
Jokavuotinen Valoa, ei väkivaltaa –kampanja puolustaa naisten ihmisoikeuksia, ruumiillista koskemattomuutta ja oikeutta väkivallattomaan elämään. Vuoden 2015 kampanjan teemana on henkinen väkivalta.
Kokoomuksen Naisten Liitto ry vaatii lähisuhdeväkivallan uhrien palveluita pikaisesti kuntoon Istanbulin sopimuksen mukaisesti. Kokoomusnaiset muistuttaa, että lähisuhdeväkivalta on Suomessa muuta Eurooppaa yleisempää. Suomessa väkivaltaan menehtyy yli kaksinkertainen määrä ihmisiä muuhun Länsi-Eurooppaan verrattuna. Euroopan perusoikeusviraston mukaan lähes puolet yli 15-vuotiaista suomalaisista naisista on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa nykyisen tai entisen kumppaninsa taholta.
Kokoomuksen Naisten Liitto ry:n puheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Sofia Vikman edustajakokouksessa Porissa 14.-15.11.2015. Vikman on toisen kauden kansanedustaja Pirkanmaalta ja eduskunnan ulkoasiainvaliokunnan jäsen. ​
Pirkanmaan Kokoomusnaiset ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään tiistaina 24. päivänä marraskuuta 2015 klo 18.00 Tampereella, Ahlmanin kartanon Murula-salissa (osoite Hallilantie 24, 3820 Tampere).
Pirkanmaan Kokoomuksen puheenjohtajakisaan on ilmoittautunut kolme ehdokasta: Jari Andersson Sastamalasta, Minna Mustakallio-Sorvari Ylöjärveltä ja Niilo Rautionmaa Pirkkalasta.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset ry esittää Kokoomuksen Naisten Liiton nykyistä varapuheenjohtajaa, kansanedustaja Sofia Vikmania Kokoomusnaisten uudeksi puheenjohtajaksi.
Sunnuntaina 11.10. vietetään kansainvälistä tyttöjen päivää. Päivä kiinnittää huomioita tyttöihin, sillä tytöt kohtaavat edelleen kaikkialla maailmassa syrjintää ikänsä ja sukupuolensa takia. Toteutamme tänä vuonna useilla paikkakunnilla lipaskeräyksen, jossa kerätään varoja työhömme kehitysmaiden lasten hyväksi.