Pirkanmaan Kokoomusnaisten sääntömääräinen kevätkokous järjestetään torstaina 28.4.2016 klo 18.00.
Pirkanmaan Kokoomusnaisilla on myynnissä lippuja Pyynikin kesäteatterin ensi kesän näytökseen Taivaan tulet päivälle 15.6.2016 klo 18.00.
Minna Canthin päivänä, lauantaina 19.3. klo 15-17 järjestetään Tampereen Suomalaisella Klubilla (Puutarhakatu 13) Minna Canth elää! -yleisötilaisuus.
Puheenjohtajana jatkaa Minna Mustakallio-Sorvari Ylöjärven Kokoomusnaisista. Varapuheenjohtaja toimii Sari Strömsholm Lempäälän Kokoomusnaisista.
Viime aikoina on kantautunut aivan liian usein uutisia naisiin ja tyttöihin kohdistuneista väkivalta- ja seksuaalirikoksista. Eniten huomiota ovat herättäneet tapaukset, joissa seksuaalirikoksen tekijäksi on epäilty turvapaikanhakijamiestä tai -poikaa.
Valtioneuvoston talousarvioesitys vuodelle 2016 esittää nais- ja neuvontajärjestöjen valtionapuun 14 prosentin leikkausta. Lisäksi eduskunnalta vuosittain saatu lisärahoitus on aiemmin leikattu pois valtiovarainministeriön budjettiesityksestä. Taloudellisesti poikkeuksellisena aikana naisjärjestöjen osaamista ja ääntä tarvitaan yhteiskunnassa, sillä vaarana on, että leikkaukset johtavat tasa-arvotilanteen taantumiseen.
Suomessa kulttuuriperinteet ja -perintö elävät vahvana. Kulttuuripolitiikan tulee mahdollistaa erilaisten kulttuuritapahtumien ja -elämysten tarjoaminen mahdollisimman monelle. Erityisesti on panostettava lapsiin ja nuoriin, joissa on kulttuurin tulevaisuus. Kaikilla tulee olla mahdollisuus tehdä löytöretkiä kulttuurin maailmaan varhaiskasvatuksesta ja peruskoulusta lähtien. Kokoomus on ollut tukemassa peruskoulun tuntijakouudistuksen yhteydessä taito- ja taideaineiden osuuden lisäämistä opetuksessa. Tämä on ollut pitkäaikainen tavoitteemme. Näin jokaisella lapsella on hänen taustastaan tai lähtökohdistaan riippumatta oikeus ja mahdollisuus etsiä sekä kehittää omia kulttuurisia vahvuuksiaan.
Pirkanmaan Kokoomusnaisten valitsi syyskokouksessaan 24.11. piirihallituksen vuodelle 2016. Puheenjohtajana jatkaa Minna Mustakallio-Sorvari Ylöjärven Kokoomusnaisista. Varapuheenjohtaja valittiin nyt sääntömuutoksen jälkeen ensi kertaa piirikokouksessa. Valituksi tuli Sari Strömsholm Lempäälän Kokoomusnaisista.