Naisten Pankki kutsuu kaikki kehitysmaiden naisten toimeentulosta ja hyvinvoinnin kehittämisestä kiinnostuneet kirjallisuuden ystävät mukaan Sofi Oksasen uuden Norma-kirjan julkaisukiertueen tapahtumiin loka-joulukuussa.
Kokoomusnaisten piirijärjestö Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittää ylöjärveläistä Minna Mustakallio-Sorvaria Pirkanmaan Kokoomuksen seuraavaksi puheenjohtajaksi. Minna on luotettava ja luotettu kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen, maakuntavaltuuston jäsen, Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja sekä Pirkanmaan Kokoomuksen varapuheenjohtaja.
Yrittäjyyden tukemiseksi on nyt etsittävä uusia monipuolisia keinoja, joilla aidosti edistetään uusien työpaikkojen syntymistä. Erityisesti pienyritysten, mutta myös kolmannen sektorin sekä kotitalouksien työllistämisen kynnystä on laskettava, sillä tarvetta on monenlaiselle työlle. Työllistämistä rajoittavia tekijöitä ovat ennen kaikkea yritysten maksukyky ja byrokratian hallinta, toteaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Mustakallio-Sorvari.
Juha Sipilän hallituksen julkaisema strateginen hallitusohjelma säästötoimenpiteineen on nostattanut suuren kohun. Säästöohjelma koskettaa lähes kaikkia kansalaisryhmiä, mutta varsinkin koulutukseen liittyvät leikkaukset ovat saaneet keskustelun laineet lyömään korkealle. Valtion budjetissa suurimmat menot kohdistuvat sosiaali- ja terveydenhuollon lisäksi opetukseen ja kulttuuriin. Näin ollen ei ole yllätys, että myös säästötoimenpiteet kohdistuvat näihin sektoreihin, toteaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Mustakallio-Sorvari.
Pirkanmaan Kokoomusnaisten kevätkokouksen 22.4. julkilausuma.
"Haastan jokaisen miehen ja naisen, joka kokee olevansa tasa-arvon todellinen kannattaja mukaan tähän kampanjaan", sanoo Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri Lenita Toivakka.
Pirkanmaan Kokoomuksen syyskokous järjestettiin 16.12. Ikaalisissa. Varapuheenjohtajiksi valittiin kokoomusnaisten Minna Mustakallio-Sorvari ja kokoomusnuorten Nea Lehmussaari.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittää tulevan vuoden puheenjohtajaansa, ylöjärveläistä Minna Mustakallio-Sorvaria Pirkanmaan Kokoomuksen ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi.