Juha Sipilän hallituksen julkaisema strateginen hallitusohjelma säästötoimenpiteineen on nostattanut suuren kohun. Säästöohjelma koskettaa lähes kaikkia kansalaisryhmiä, mutta varsinkin koulutukseen liittyvät leikkaukset ovat saaneet keskustelun laineet lyömään korkealle. Valtion budjetissa suurimmat menot kohdistuvat sosiaali- ja terveydenhuollon lisäksi opetukseen ja kulttuuriin. Näin ollen ei ole yllätys, että myös säästötoimenpiteet kohdistuvat näihin sektoreihin, toteaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Mustakallio-Sorvari.
Pirkanmaan Kokoomusnaisten kevätkokouksen 22.4. julkilausuma.
"Haastan jokaisen miehen ja naisen, joka kokee olevansa tasa-arvon todellinen kannattaja mukaan tähän kampanjaan", sanoo Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja, eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri Lenita Toivakka.
Pirkanmaan Kokoomuksen syyskokous järjestettiin 16.12. Ikaalisissa. Varapuheenjohtajiksi valittiin kokoomusnaisten Minna Mustakallio-Sorvari ja kokoomusnuorten Nea Lehmussaari.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset esittää tulevan vuoden puheenjohtajaansa, ylöjärveläistä Minna Mustakallio-Sorvaria Pirkanmaan Kokoomuksen ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi.
Toimittuaan aktiivisesti 65 vuotta Pirkanmaan Kokoomusnaiset haluaa muistuttaa, että vaikka naistenasema Suomessa on hyvä, ei ”ruususen uneen” ole syytä tuudittautua.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset juhlii 65. toimintavuottaan järjestötyön merkeissä syyskokouksessa ke 19.11. klo 18 Tampereella, Ravintola Violassa (Juhlatalonkatu 4). Kakkukahvitarjoilu klo 17 alkaen. Kokoukseen ovat kaikki jäsenet lämpimästi tervetulleita!