Sanotaan, että politiikka ilman naista on puolinaista. Niin se todella onkin. Siksi meillä on tarjolla Euroopan parlamenttiin joukko huippuosaavia naisia.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset ja Tampereen Kokoomusopiskelijat toivovat kansanedustaja Sofia Vikmanin asettuvan ehdolle Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi tai puoluevaltuuston johtoon kesäkuun puoluekokouksessa. Pirkanmaalta on oltava yksi, piirin yhteinen ja vahva ehdokas, jolla on annettavaa puolueelle nyt ja tulevaisuudessa.
Sote-uudistuksen ensimmäinen vaihe on lopultakin valmis. Hallitus löysi opposition kanssa sovun siirtää sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisvastuu viidelle SOTE-alueelle perustettavalle asiantuntijaorganisaatiolle. Uudistuksen päätavoitteina korostettiin muun muassa toimivia hoitoprosesseja ja taloudellisten resurssien tehokasta käyttöä.
Yhteiset asiat kuuluvat kaikille meille. Niin myös Euroopassa. Tulevissa eurovaaleissa, 25. toukokuuta on jokaisella mahdollisuus vaikuttaa siihen, miten eurooppalaista yhteiskuntaa kehitetään tulevan viiden vuoden aikana. Äänestämättä jättäminen ei ole kannanotto, se on henkistä laiskuutta. Yli sata vuotta sitten, jo ennen itsenäistä Suomea suomalaiset taistelivat yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Nyt sitä kannattaa käyttää.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään keskiviikkona 16. päivänä huhtikuuta 2014 klo 18.00 Valkeakoskella, Campus Centerissä (Tietotie 1, 37630 Valkeakoski). Kartta http://www.valkeakoskicampus.fi/fi/campus-center/sijainti
Koulutuspolitiikan uudet tuulet. Alustajina eurovaaliehdokas, rehtori Jari Andersson ja kansanedustaja Sofia Vikman. Kommenttipuheenvuoro apulaisrehtori Kaisu Lager-Ruuti. Illan vetäjänä Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Talonen.
Meneillään oleva kuntarakenteiden välttämätön uudistaminen edellyttää myös palveluiden tehostamista. Jos tämä ei onnistu, on edessä kuntien tehtävien karsiminen, mikä kuntalaisen näkökulmasta tarkoittaa palveluiden heikentymistä.
Tervetuloa Kansallisen Sivistysliiton Eurooppalainen kevät –seminaariin, joka järjestetään Seinäjoella koulutuskeskus Sedussa lauantaina 29.3.2014 klo 9.30 alkaen. Seminaari järjestetään yhteistyössä Keski-Suomen, Pohjanmaan ja Pirkanmaan Kokoomuksen kanssa.