Meneillään oleva kuntarakenteiden välttämätön uudistaminen edellyttää myös palveluiden tehostamista. Jos tämä ei onnistu, on edessä kuntien tehtävien karsiminen, mikä kuntalaisen näkökulmasta tarkoittaa palveluiden heikentymistä.
Tervetuloa Kansallisen Sivistysliiton Eurooppalainen kevät –seminaariin, joka järjestetään Seinäjoella koulutuskeskus Sedussa lauantaina 29.3.2014 klo 9.30 alkaen. Seminaari järjestetään yhteistyössä Keski-Suomen, Pohjanmaan ja Pirkanmaan Kokoomuksen kanssa.
Kuvamuistoja Pirkanmaan Kokoomusnaisten lokakuussa järjestämästä sote-illasta. ©tarjampr
PISA-tutkimuksen tulokset kertovat suomalaisten 15-vuotiaiden taitojen ja tietojen heikentyneen suhteessa muihin tutkittuihin maihin. Sen tavoitteena ei ole arvioida perusopetuksen sisältöjen hallintaa tai opetussuunnitelman tavoitteiden saavuttamista, mutta tulokset kertovat karua kieltä koulutuksen säästöjen vaikutuksista.
Kuntaverotus Pirkanmaalla kiristyy jatkuvasti. Esimerkiksi Tampere on muutamassa vuodessa nostanut veroprosenttia 16,5:stä lähes 20:een, mikä tarkoittaa 3000 euroa kuukaudessa ansaitsevalle yli 100 euron lisäystä veroihin kuukaudessa.
Minna Talonen jatkaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtajana. Asiasta päätti yksimielisesti 26.11. Tampereella Ruusan Kahvilassa kokoontunut syyskokous.
Kokoomusnaiset teltalla Tampereen Keskustorilla maanantaina 25.11. klo 10-14. Kansanedustaja Sofia Vikman paikalla klo 11-12. Glögitarjoilu.