Sote-uudistusta ohjaava lakiesitys on paraikaa lausuntokierroksella kunnissa. Lausuntoaikaa on lokakuun puoliväliin saakka. Vaikuttaa todennäköiseltä, että lain voimaantulo tulee viivästymään yli ensi kevään vaalien. Pirkanmaan Kokoomusnaiset muistuttaa, että viivästyksestä tulisikin nyt ottaa kaikki irti ja tarkastella asiaa eri näkökulmista, myös asiakkaan kannalta.
Työttömyys koskettaa Suomessa jo noin miljoonaa ihmistä suoraan tai epäsuorasti, työttömiä työnhakijoita on 350 000. Maa on ajautunut massatyöttömyyteen, joka on poikkeuksellisesti sekä rakenteellista että taloussuhdanteiden aiheuttamaa. Vaikka julkisessa keskustelussa työttömistä usein puhutaankin yhtenä homogeenisena ryhmänä, jokaiselle heistä tilanne on omakohtainen ja yksilöllinen. Seuraukset näkyvät jo paikkakuntakohtaisestikin kasvavina ongelmina.
Kokoomuksen puheenjohtajakisaan on ilmoittautunut kolme erinomaista ehdokasta. Jokaisella heistä on hallituskokemusta ministerinä sekä vahvaa kokemusta eduskuntatyöstä, mutta Paula Risikko erottautuu muista ehdokkaista.
Sanotaan, että politiikka ilman naista on puolinaista. Niin se todella onkin. Siksi meillä on tarjolla Euroopan parlamenttiin joukko huippuosaavia naisia.
Pirkanmaan Kokoomusnaiset ja Tampereen Kokoomusopiskelijat toivovat kansanedustaja Sofia Vikmanin asettuvan ehdolle Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi tai puoluevaltuuston johtoon kesäkuun puoluekokouksessa. Pirkanmaalta on oltava yksi, piirin yhteinen ja vahva ehdokas, jolla on annettavaa puolueelle nyt ja tulevaisuudessa.
Sote-uudistuksen ensimmäinen vaihe on lopultakin valmis. Hallitus löysi opposition kanssa sovun siirtää sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisvastuu viidelle SOTE-alueelle perustettavalle asiantuntijaorganisaatiolle. Uudistuksen päätavoitteina korostettiin muun muassa toimivia hoitoprosesseja ja taloudellisten resurssien tehokasta käyttöä.