Kaikki poliittiset ratkaisut, mitkä koskettavat perheitä ovat perhepolitiikkaa. Tavoitteena on tukea perheen vanhemmuutta ja yhtenäisyyttä. Yhteiskunta tukee perheitä taloudellisin tukimuodoin hoitojärjestelyissä. Perheyhteisö on yksi tärkeimmistä yhteiskunnan peruspilareista. Hyvä perhepolitiikka tukee sekä syntyvyyttä että työhön osallistumista.
Aika: 23.11.2013, klo 14.00 Paikka: Raittiustalo, Puutarhakatu 22, Tampere
YK:n 68. yleiskokous on käynnistynyt New Yorkissa. Pääteemana on vuonna 2000 käyttöönotettujen vuosituhattavoitteiden jälkeinen aika ja jatkokehitystyö, eli niin sanottu Post-2015-kehitystavoitteet. Kotimaisten ongelmien keskellä meidän on hyvä katsoa kauemmaksi ja muistaa millaisten pitkän aikavälin kehityshaasteiden kanssa painitaan maailmanlaajuisesti.
Löydät Pirkanmaan Kokoomusnaiset Twitteristä osoitteesta @PirkanmaanKokN
Kokoomusnaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka iloitsee Suomen menestyksestä Euroopan kolmanneksi tasa-arvoisimpana maana. Toivakka kuitenkin muistuttaa, että tasa-arvo vaatii jatkuvaa työtä ja yhä uudet asiat sukupuolittuvat samaan aikaan, kun edistysaskelia tapahtuu. Toivakka on erityisen huolissaan siitä, että Suomi sijoittuu suorastaan surkeasti taloudellisen päätöksenteon tasa-arvossa.
Viime viikkoina on käyty laajaa keskustelua Naisten Suojakodin tulevaisuudesta. Suojakotien merkitystä ja resursointia ei saa unohtaa, toteaa Pirkanmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Minna Talonen. Hän vaatii toiminnan aktiivista ja avointa kehittämistä erityisesti Tampereella.