Pirkanmaan Kokoomusnaiset vaatii vaalirauhaa

22.3.2021

Pirkanmaan Kokoomusnaiset vaatii vaalirauhaa kaikkeen vaalityöhön niin verkkoon kuin perinteiseen vaalityöhön. Tämän vuoden vaalit käydään poikkeuksellisissa olosuhteissa. Pirkanmaan Kokoomusnaiset on mukana Naisjärjestöt Yhteistyössä NYTKIS ry:n vihapuheen ja häirinnän vastaisessa kampanjanssa #vaalitilmanvihaa

Tärkeää on, että vihapuhe ehkäistään jo ennalta. Kampanjatyötä on suojeltava epäasialliselta käytökseltä verkossa, sekä keskusteluissa että virtuaalitapahtumissa. Pirkanmaan Kokoomusnaiset vaativat, että verkkoalustoja ylläpitävät toimijat ja sähköisiä keskustelutilaisuuksia järjestävät tahot moderoivat vastuualueeltaan vihan ja häirinnän. Sananvapauteen liittyy sananvastuu, ja siinä ovat osallisia paitsi julkaisijat myös julkaisualustojen ylläpitäjät.

Monella ehdokkaalla luottamustehtävään yltäminen vaatii ehdokkaaksi asettumisen useammin kuin kerran. Ehdokkaaksi ja esille uskaltavat henkilöt ovat tavallisia kansalaisia, joilla on tavalliset voimavarat. Pidetään toisistamme huolta, ja järjestetään #vaalitilmanvihaa.

Rimma Ahonen

Pirkanmaan Kokoomusnaisten piirihallituksen varajäsen